maandag 3 maart 2014

bewegen in water - zondag 2 maart 2014

Zondag 2 maart zijn we, mede dankzij de hulp van Dianne Geerds (Afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling van Amsterdam, Stadsdeel Oost), gestart met de lessen "Bewegen in water" in het Sportfondsenbad. Een groot succes, de dames hebben genoten en hebben nu alweer zin in de volgende les!

Ook Marlies Schellen-de Jong (de zwemonderwijzer) liet weten het erg leuk gevonden te hebben. Onderstaand haar reactie na de eerste les.

"Ik vond het enorm leuk gisteren!!!
Het was voor mij en voor de dames een hele leuke ervaring!
Tenminste...ik kreeg zeer veel positieve reacties!
Wat een bijzondere groep! Ze waren razend enthousiast!

Ik ben begonnen met te vertellen wat ik doe. 
Ik ben ZZP-er en werk bij Sportfondsen Abcoude als allround zwemonderwijzer.
Als AquaFitness professional geef ik veel lessen, zoals Aquarobics, Aquajoggen en Aquabootcamp.
Ik werk met doelgroepen van alle leeftijden en geef ook veel senioren les in AquaFitness.
Als ZZP-er geef ik landelijk scholing aan instructeurs en zit in een geweldig team van AquaFitness profs, Kataqua genaamd.
Ik ben FitCoach en leefstijlcoach en hoop zoveel mogelijk mensen in beweging te krijgen en te houden,
zowel IN als UIT het zwembad!
Op de 1e lesdag van het Project "Bewegen in water" hebben de dames verschillende basisoefeningen geleerd.
Deze oefeningen zijn er om alle spiergroepen en gewrichten aan bod te laten komen.
Ik heb gevarieerd van rustig tot iets pittiger, maar ook uitleg gegeven over het bewegen in water met blessures of aandoeningen.
Uiteraard heb ik nog veel in petto, want het uur was ZO voorbij!
We hebben de les op muziek uitgevoerd en dat beviel de dames PRIMA!
Ik ben blij dat we nog een paar maanden doorgaan! Zo hoop ik dat alle deelnemers ervaren hoe fijn bewegen in water is en hoe je moet omgaan met de weerstand van het water, je balans en de opwaartse druk in water!"


Marlies Schellen in actie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten