woensdag 12 februari 2014

sterk door je netwerk - start 21 maart 2014

Vrijdag 21 maart, 28 maart, 4 april en 11 april (van 10:00-12:00 uur) start het Rode Kruis bij Stichting de Bloem een cursus "Sterk door je netwerk". Onderstaand een toelichting hierop.


Cursus Sterk door je netwerk
Soms kan er iets ernstigs aan de hand zijn. Een brand bijvoorbeeld. Dan is het fijn dat je bij iemand in de buurt terecht kunt en er niet alleen voor staat. Maar ook voor kleine nood zoals de stoep sneeuwvrij maken is het prettig dat je daarvoor hulp kan vragen. Het Rode Kruis helpt met de cursus Sterk door je netwerk om (duurzame) contacten te leggen en te houden.
Wat ga ik leren?
Tijdens de cursus ‘Sterk door je netwerk’ bekijken we samen in vijf bijeenkomsten hoe je jouw netwerk kunt versterken zodat je hier in tijden van nood een beroep op kunt doen. In vijf bijeenkomsten gaan we oefenen met contacten leggen, zodat de drempel om iemand om hulp te vragen wordt verlaagd. Onderwerpen zoals: hoe ziet mijn sociale netwerk eruit, hoe kan ik mijn netwerk versterken en welke communicatie- of sociale vaardigheden kan ik verbeteren, zullen aan bod komen.
Ook zal er gesproken worden over het benutten van de eigen kracht, humor en relativeren. Daarnaast krijg je gerichte handvatten om het geleerde toe te passen in het dagelijks leven en wissel je ervaringen met elkaar uit. Voor een goede ondersteuning wordt de cursus door twee trainers gegeven.
De eerste cursus start op vrijdag 21 maart.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten